Trustpilot

Kontakt:

info@dreamcakes.se

 


  Frakt från 49 kr

  30 dagars öppet köp

Köpvillkor

  • Leveranstider.

Vi packar och skickar dina varor inom 1-5 arbetsdagar (1-3 dagar express & 3-5 dagar standard) Leveranser går dagligen måndag - fredag. Om en produkt är slut i lagret så kan extra leveranstid tillkomma då vi får beställa från leverantören.

Våra leveranser skickas med DHL eller Posnord De har en leveranstid på 1-4 dagar.

Observera att vi inte tar ansvar för fraktbolagens leveranstider, bara våra!

  1. Vi förbehåller oss för slutsålda produkter och försenade leveranser från Dreamcakes leverantörer.

 

  • Leveranskostnader:

Standard DHL - från 49 kr

Expressfrakt DHL - från 89 kr

Överstiger vikten på sändningen 10kg blir frakten eller skrymmande +30kr.

Vid ej uthämtade paket tar vi ut en kostnad för frakt, returfrakt plus administrationsavgift 59 kr.

  • Avbeställning (webbsidan)

Önskar du att avbeställa eller annullera en redan gjord beställning, bör det som utgångspunkt ske på samma gång som beställningen görs. Du kan använda din orderbekräftelse via e-mail genom att denna returneras till oss med texten "Avbeställning" insatt i ämnesraden. Avbeställning bör ske innan kl. 14:00 samma dag, som beställningen är gjord.

Orderbekräftelse

För att vara säker på att er order gått igenom korrekt, kika i er mailbox att bekräftelsen kommit.

Dreamcakes har själva orderbekräftelsen efter den er skickad till kunden.

  • Ej uthämtat paket -

Dina paket kommer att levereras till en DHL Service Point eller Postombud, där de kommer att vänta på att du hämtar ut dem. Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketen innan de skickas tillbaka till oss. Om paketen skickas tillbaka till oss efter 14 dagar, kommer du att bli debiterad en avgift på 250 kr (+ordinarie fraktkostnad) för administrativa kostnader, returfrakt (gäller på paket med en maxvikt på 10kg, paket 10kg <15kg 500kr, 15kg <20kg 750kr pga ökade fraktkostander för oss). Observera att outlösta paket inte är omfattade av ångerrätten.

  • Betalning

Möjliga betalningssätt:

Klarna

All vår betalning sker via Klarna, man kan välja att betala direkt antingen med Klarnakonto, kort eller Swish eller dela upp sin betalning via Klarna konto. 

  • Tårtor

Alla bokningar av tårtor sker skriftligt för att lättare kunna gå tillbaka och kolla vad som beställts. Avbokning av större tårtor (1000kr och uppåt) eller speciall arbeten senast 74h innan. Mindre än 48h debiteras 50% av priset och mindre än 24h debiteras 75% av priset, ALLA avbokningar sker skriftligt!

Alla tårtor prissätts indeviduelle.

Kunden hämtar tårtan på avtalad tid och godkänner tårtan på plats.så jag har möjlighet att rätta till den och det är kundens ansvar att transportera och hantera tårtan ytterst försiktigt och varsamt.

Håll tårtan kall.

 

  • Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till transportören direkt och sedan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

1 års garanti gäller på samtliga varor som ej är förbrukningsvaror, samt de varor som är andrasortering.

Garantin gäller fabrikationfel och ej för normalt slitage.

Observera att varan måste returneras vid reklammationer.

  • Hämta själv i butik i Falkenberg

Om du har möjlighet kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i vår butik i Falkenberg. Vi finns på Ekorrstigen 32. När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. När en leveransbekräftelse skickas ut är dina varor redo att hämtas upp, oftast kan du hämta samma dag om varan finns i lager. Våra aktuella öppettider hittar du i informationen om butiken eller via sociala medier om det har skett någon ändring.

Har du frågor?

Du är alltid välkommen att kontakta oss på via mail på: info@dreamcakes.se elle via chatten på hemsidan

  • REA- Varor

Reavaror bytes ej, det är kundens ansvar att ta reda på orsaken till varför varan är nersatt, det står i beskrivningstexten.

  • Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  • Personuppgifter
  • Genom att handla hos Dreamcakes.se (Org.nr.910211-2761) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Dreamcakes.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • Rättslig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
  • Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish.
  • Fraktbolag För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och PostNord
  • Nyhetsbrev: Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.
  • Rätten till tillgång Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • Rätt till rättelse Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • Rätten att bli glömd Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • Ansvarig för dataskydd
  • Dreamcakes.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • Så skyddar vi dina personuppgifter: Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
  • Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  • Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Trustpilot